Werkwijze

Duidelijk, vertrouwd en efficiënt: welkom bij AWHoreca Makelaars

Het verkopen van je horecabedrijf is spannend en soms ingewikkeld. Wat je daarbij nodig hebt, is een makelaar die je goed en juist informeert, die je kunt vertrouwen en die efficiënt werkt. Een partner waarvan je weet dat die er alles aan doet jouw belangen zo goed mogelijk te behartigen.

Wij vertellen je vooraf wat je van ons kunt en mag verwachten tijdens het aan- of verkooptraject. Daarna sturen we je een heldere offerte, want ook de kosten moeten transparant zijn. Wie daaraan behoefte heeft, kan vrijblijvend een waardebepaling door ons laten uitvoeren. Alleen op die manier kun jij weloverwogen de juiste keuze maken.

 

Verkoopprocedure

De kogel is door de kerk….. je gaat je bedrijf verkopen! Spannend? Ja!

Moet je je zorgen maken? Nee! Je hebt immers voor AWHoreca Makelaars gekozen. Wij behartigen jouw belangen, als ware het ons eigen bedrijf dat verkocht wordt.

Hoe ziet de verkoopprocedure eruit?

  1. Een professionele fotograaf brengt jouw bedrijf op een optimale manier in beeld. Daarnaast maakt hij (indien gewenst) een film van jou als ondernemer, waarbij je jouw bedrijf presenteert aan potentiële kopers.
  1. Een door de wol geverfde tekstschrijver zorgt ervoor dat jouw bedrijf op papier tot leven komt en stelt een attractieve verkooptekst op.
  1. Wij bundelen deze informatie in een compleet en fraai vormgegeven verkoopmemorandum. Dit document bevat alle essentiële informatie die een potentiële koper in eerste instantie van jouw bedrijf wil weten. Om het verkoopmemorandum zo volledig mogelijk te maken onderzoeken wij alle van belang zijnde (juridische) aspecten. Bijzonderheden worden vermeld.
  1. Enkel en alleen na jouw goedkeuring wordt een mailing verstuurd naar ons zoekersbestand van potentiële kandidaten en adverteren wij met jouw bedrijf op geselecteerde websites. Vanzelfsprekend krijgt jouw bedrijf een eervolle vermelding op onze eigen website en informeren wij ons netwerk van (overige) zoekers, brouwers, ondernemers en andere van belang zijnde partijen.
  1. Met de potentiële kopers die via de verschillende (media)kanalen reageren, wordt door ons contact opgenomen. Voordat wij overgaan tot het inplannen van een bezichtiging, voelen wij de betreffende partij even aan de tand. Wie ben je, wat doe je en waar kom je vandaan? En vaak de belangrijkste vraag: “zijn de financiële middelen toereikend?” Hoewel er in dit stadium natuurlijk geen garantie voor een daadwerkelijke verkoop bestaat, vinden wij het wel belangrijk om te weten met wie wij zaken doen. Wij maken enkel afspraken voor een bezichtiging met kandidaten waarvan wij denken dat er daadwerkelijk ook kans op succes is. Dat werk wel zo prettig voor alle betrokken partijen.

De bezichtiging wordt in overleg ingepland en iemand van ons kantoor is daar altijd bij aanwezig.

  1. De juiste kandidaat is gevonden! Nu begint vaak het meest spannende deel van het verkooptraject, de onderhandelingen. Aan ons de taak om jouw bedrijf onder de meest ideale voorwaarden en omstandigheden te verkopen. Dat hoeft niet per definitie altijd in de hoogst mogelijke opbrengst te resulteren. Wij kijken, samen met jou, naar het totaal. Naast de geboden prijs zijn ook het moment van levering, eventuele ontbindende voorwaarden en financieringsomstandigheden van belang. In deze cruciale fase krijg je van ons duidelijk en helder advies. Jij beslist uiteindelijk zelf of je wilt verkopen of niet!
  1. Gelukt! Jouw bedrijf is (onder voorbehoud) verkocht! Aan ons de taak om alle afspraken in een goede, juridisch kloppende en volledige koopovereenkomst op te nemen. Wij laten onze (koop)overeenkomsten regelmatig door onze huisjurist herzien. Op deze manier ben je verzekert van een inhoudelijk goed document. Wij plannen de afspraken voor ondertekening van de koopovereenkomst en voeren alle wettelijke onderzoeken (WWFT) uit.
  1. Na ondertekening van de koopovereenkomst blijven wij jouw aanspreekpunt. Wij verzorgen, indien van toepassing, de communicatie met de notaris, eventueel met de verhuurder en met de koper. Cruciale termijnen, denk aan een financieringstermijn, houden wij nauwlettend in de gaten en data ten aanzien van ontbindende voorwaarden worden door ons geagendeerd.
  1. Champagne, het is tijd voor de overdracht! Op het moment van de overdracht zijn wij natuurlijk ook van de partij. Of dit nu bij een notaris is, of ter plaatse in het bedrijf, dit moment willen wij niet missen. Wij zorgen dat de laatste formaliteiten worden afgehandeld, denk aan een inspectie en het opnemen van de meterstanden en feliciteren je vervolgens met een geslaagde verkoop!
  1. Ook na de overdracht vinden wij het belangrijk er voor je te zijn wanneer je ons nodig hebt. Mocht je nog vragen hebben, ergens mee zitten of nog iets willen afhandelen met de koper, weet dan dat wij er op dat moment ook voor je zijn. Onze dienstverlening houdt niet direct na de overdracht van jouw bedrijf op!
Hoe kunnen wij je helpen?

Vragen over het het aan- en verkopen van een horecabedrijf, horeca taxaties of horeca advies? Onze adviseurs helpen je graag.

Compare listings

Vergelijken