Een horecaonderneming is een organisatie van mensen, kapitaal en middelen met als doel het leveren van diensten aan zorgvuldig bepaalde doelgroepen. Als het goed geleid wordt is het geen statisch- maar een dynamisch geheel dat continue inspeelt op de zich wijzigende omgevingsfactoren.
We leven en ondernemen echter in een tijd dat alles voortdurend ter discussie staat en zich voortdurend wijzigt. Consumenten voorkeuren en behoeftes veranderen bijna van dag tot dag, aanpassingen in wetgeving, fiscaliteiten en overheidsvoorschriften zijn niet meer bij te houden.
Dit gecombineerd met tegenvallende economische ontwikkelingen en een meer dan terughoudend financieringsbeleid van geldverstrekkers leveren menig ondernemer slapeloze nachten op.
Het is daarom van groot, zo niet essentieel belang om als ondernemer exact te weten hoe het bedrijf er voor staat. Alleen dan is het mogelijk om tijdig en adequaat in te grijpen en bij te sturen.
Als ondernemer kun je echter niet alles zelf doen. Vaak vraagt de dagelijkse operatie al zo veel tijd dat het kijken naar de echte informatie achter cijfers die door de accountant worden aangeleverd er bij inschiet.
Op basis van een uitgebreide doorlichting maken wij een analyse van alle bedrijfsprocessen binnen een onderneming. Hierbij kijken we naar:
De uitkomsten van deze analyse worden gepresenteerd in een kort, helder en praktisch rapport waarin de sterke en zwakke punten van het bedrijf alsmede de kansen en bedreigingen worden weergegeven.
Op basis van de uitkomsten van dit onderzoek en de geformuleerde ondernemersdoelstellingen worden aanbevelingen gedaan om te komen tot een gezonde, beheersbare en slagvaardige onderneming.
Klik op een regio om de werkzame horecamakelaar in dit gebied te zien.